Škoda 15Tr
Škoda 15Tr je kĺbový trolejbus českej výroby vyrabaný v závode Škoda v meste Ostrov nad Ohří. Prvá séria 07/7 sa začala dodávať v roku 1990, druhá séria 08/6 v roku 1992 a 15TrM v rokoch 1997 - 2002. Škoda 15TrM je modernizovaná verzia trolejbusu 15Tr.
Technické Parametre
- Rozmery (dĺžka, šírka, výška): 17m; 2,5m; 3,4m
- Obsaditeľnosť (sedenie, státie, celkovo): 46; 106; 151
- Hmotnosť vozidla: 26,1t (15Tr); 26,6t (15TrM)
- Motor: 8 AL 2943 rN (15Tr); 9 AL 2943 rN (15 TrM)
- Výkon motora / motorov: 100kW; 200kW
Úpravy
Kovové tyčové zberače prvej a druhej série boli nahradené odľahčenými zberačmi s automatickými sťahovákmi Railtech. Vozidlá prvých dvoch sérií sa pri generálnych opravách vybavili protišmykovou podlahou, voz #6612 aj čalúnenými sedadlami. Prvé dve série obdržali aj nový "Bratislavský" náter, rovnaký ako pri type 15 TrM. Vozidlám prvých troch sérií boli po vzore posledných sérií odrazovky na bočniciach vymieňané za elektrické svetielka. Vozidlá #6601 - #6615 dostali transparenty BUSE. Predné masky sa kvôli tomu nemuseli upravovať. Staré označníky nad čelným sklom boli zatreté bielou farbou a po SP/VP/GO boli zaslepené. Vozidlám 15Tr sa nevyhli GO, vykonávané boli v banskobystrickej firme BBDS a v Ústredných Dieľňach v DPB. Od roku 2010 sa GO vykonávajú vo firme Zliner v spolupráci s DSZO.
Prevádzka
Voz #6521 bol očíslovaný ako prvý, avšak pred zaradením do prevádzky bol prečíslovaný na #6607. Vozidlá boli určené na linky 212, 217, 220 avšak po prečíslovaniach liniek boli výhradne na linkách 201, 202, 212. Po zmenách vo výprave na L212 išli krátke trolejbusy 14Tr a kĺbové vozidlá 15Tr sa presunuli na L208 a zvyšok bol rozdelený medzi linky 201 a 202.
Katalóg vozidiel